B E A T R I C E

jag begär ingenting, men jag vill ha allt

Läxa nr 1 klar..

Kategori: Allmänna ting

Halloj och välkomna! Förslag? Jaa!! “ Billigare frukt i Sveriges livsmedelbutiker!“ Jag undrar bara: Vad väljer ni en fredagskväll en skål godis eller kanske en god frukt? Förmodligen en skål godis, för det skulle nog jag gjort. Men varför inte en god melon eller kanske ett sött granatäpple istället?

1. Kanske för att världens sockerberoende ökar intensivt med allt godis och läskdrickande

2. Eller kanske för att frukt är betydligt dyrare än godis

3. Det tar ju också längre tid att göra en fruktsallad än att öppna en godispåse, tid är pengar så det kanske det är av ren och skör lathet eller snålhet?

Så varför är det såhär, ska vi höja sockerskatten? Eller måste vi börja tänka i andra banor, och i så fall vilka, och hur? Kanske jag ska ta det där söta granatäpplet istället för en påse godis? Hm, en tanke värd att tänka.

- Jag har inget annat att lägga in och jag tyckte denna argumenterande texten var hyfsad! SÅ ja.

PUSSHEJ

Kommentarer


Kommentera inlägget här: